Dec
23
11:00 AM11:00

ŽAN TKALEC & TOMAŽ SEVŠEK

Nedelja, 23. december 2018, ob 11:00

Slovenska filharmonija

dvorana Marjana Kozine

Izvajalci:

 

Žan Tkalec, pozavna

Tomaž Sevšek, orgle

 

Program:

 

Johann Sebastian Bach (1685–1750)        

Preludij v Es-duru

BWV 552/I, iz Clavier-Übung III

 

Alexandre Guilmant (1837–1911)

Morceau symphonique, op. 88

 

Johann Sebastian Bach (1685–1750)

Fugeta na koral "Dies sind die heilgen zehn Gebot"

BWV 679, iz Clavier-Übung III

 

George Frideric Handel (1685–1759)

Sonata v g-molu, HWV 364a

Larghetto–Allegro–Adagio–Allegro

 

Otto Höser (1897–1959)              

Romanca

 

Johann Sebastian Bach (1685–1750)         

Koralni preludij "Vater unser im Himmelreich"

BWV 683, iz Clavier-Übung III

 

Bernhard Krol (1920–2013) 

Sinfonia sacra "Jesu, meine Freude", op. 56

 

Johann Sebastian Bach (1685–1750)         

Fuga v Es-duru

BWV 552/II, iz Clavier-Übung III

 

Gustav Holst (1874–1934)   

Duo concertante

Zadnji koncert nam bo postregel z deli za pozavno in orgle. Osrednji skladatelj zadnjega dogodka v tem ciklu je zagotovo Johann Sebastian Bach – pisec koncerov, kantat, suit, oratorijev, preludijev in fug – prav slednjima pa bomo prisluhnili danes. Organist Tomaž Sevšek nam bo predstavil štiri Bachova dela iz zbirke Clavier-Übung III. Preludij v Es-duru, delo je pisano za orgle, pa vendarle v njem opazimo elemente tako francoske uverture (prva tema) kot odtenke italijanskega koncerta (tretja tema). Viri pravijo, da je bil original pisan v D-­­­duru (slednja tonaliteta naj bi bila primernejša za koncerte in uverture), zato je najverjetneje Bach transponiral fugo v Es-dur, saj naj bi bila slednja po Matthesonovih prepričanjih (l. 1731) lep in veličasten ključ, ki pa se ga organisti izogibajo. Fugeta na koral "Dies sind die heilgen zehn Gebot". V liturgičnem pomenu je to hvalnica protestanskega reformatorja Martina Luthra, ki temelji na desetih zapovedih. Fugeta je pisana v miksolidijskem modusu, s pričetkom na ponavljajočem se pedalnem tonu G. Število deset se nanaša tudi na deset vstopov ponavljajočih se motivov, štiri izmed njih slišimo v inverziji, delo pa konča s položeno kadenco.  Koralni preludij "Vater unser im Himmelreich" je miren in harmoničen in kar kliče k molitvi in razmišljanju. Na začetku vsake linije korala se glasbena tekstura pomika navzdol, z dodajanjem glasov proti koncu linij. Delo prične z dolgo noto, ki se ji postopama pridruži razigrana glasbena tekstura, preludij sklene z umirjenim zaključkom. Alexandre Guilmant je skladatelj, čigar neizmerno veselje je predstavljalo poslušanje orgelskih del in del za pozavno. Kombinacija je malo nenavadna, saj oba instrumenta proizvedeta zelo močne zvoke. Skladatelj je  z delom Morceau symphonique, op. 88 želel ustvariti skladbo, kjer se orgle pomaknejo malo bolj v ozadje, pozavno pa pripelje na dan, da tudi ona zasije v vseh svojih zmnožnostih. Tako instrument sledi drugemu in obratno. Skladba je tako lažje poslušljiva in sledljiva. Beethoven je nekoč zapisa, da je George Frideric Handel »največji skladatelj, kar jih je kdaj živelo …«, seveda se strinjamo, da je bil izjemen baročni skladatelj italijanske opere serie, hkrati pa je oratorij spremenil v angleški in izrazito protestanski žanr. Njeghove dolge lirične vokalne linije, povezane z občutkom za dramatičnost, so poskrbele, da so mnoga njegova dela ostala priljubljena še danes. Prav nič ne odstopa tudi Sonata v g-molu. Delo je sicer pisano za violino in klaviature. Tokratna izvajlca pa nam predstavljata delo v njuni izvedbi in njuni adaptaciji.  Otto Höser, čigar delo Romanca ilustrira instrumentalni žanr, ki se je obdržal skozi 19. stoletje pa do danes. Sentimentalna melodija, nadgrajena na harmonični podlagi in prežeta z različnimi stopnjami okrasja. Skladba, v kateri je čudovit preplet in izmenjava pozavne in orgel. Zagotovo še eno delo, v katerem se razblinijo dvomi, da instrumenta ne spadata skupaj. Za Bernharda Krola bi lahko rekli, da je bil skladatelj v službi cerkve in njene glasbe. Za njegovo glasbo je značilna svežina glasbenega ustvarjanja, označenih ritmov, … in kot je nekoč sam dejal: »nebeški dar lepote zvoka«. Komponiral je orglska in zborovska dela, maše, orkestrska in komorna dela. Danes bomo prisluhnili skladbi iz zbirke komornih del za pozavno in orgle Sinfonia sacra "Jesu, meine Freude", op. 56.  Gustav Holst je angleški skladatelj in pozavnist, prihajajoč iz nemške glasbene družine, ta pa se je v Anglijo preselila iz St. Petersburga. Njegovo najbolj znano delo je zagotovo suita za orkester, z naslovom Planeti. Skladatelj se je zgledoval po glasbi različnih skladateljev (Wagnerju, Straussu, Grigu), prav tako je nanj vplival prijatelj, skladatelj Ralph Vaughan Williams. Holst je vpijal tudi  vplive svojih sodobnikov, vendar mu je kljub vsemu uspelo izoblikovati osebni stil, ki ga označujejo asimetrija, ritmična razgibanost, uporaba poliritmičnosti in bitonalnosti, ostinatnih ritmičnih in modalnih vzorcev ter predvsem nekakšna zavestno gojena nepredvidljivost in nekonvencionalnost, ki dajeta njegovim najboljšim skladbam poseben lesk. Prav slednjega pa bomo začutili v skladbi Duo concertante. S tem delom bomo tudi zaključili letošnji cikel SiBrassa ter z leskom v očeh čakali na novega.

View Event →
Dec
16
11:00 AM11:00

TROBILNI KRAVAL, ŽIVALSKI KARNEVAL

Nedelja, 16. december 2018, ob 11:00

Slovenska filharmonija

dvorana Slavka Osterca

 

Izvajalci: 

Trobilni kvintet Contrast

Gregor Turk, trobenta

Blaž Avbar, trobenta

Jože Rošer, rog

Žan Tkalec, pozavna

Uroš Vegelj, tuba

Lucija Ćirović, pripovedovalka

 

Program:

Camille Saint Saens (1835–1921) / prir. Bill Holcombe

Živalski karneval

Četrti koncert cikla je velika dobrodošlica za družinsko obiskovanje klasičnih koncertov. Saint-Saenov Živalski karneval bodo predstavili pripovedovalka Lucija Ćirović in zmagovalci prestižnega tekmovanja Jan Koetsier v Münchnu, Trobilni kvintet Contrast.

Camille Saint Saens je eno izmed svojih bolj poznanih del Živalski karneval uglasbil za dva pianista in komorni ansambel. Napisal ga je leta 1886, na njegovo željo pa so ga natisnili šele po njegovi smrti. Suita je sestavljena iz 14 stavkov in gre za nekakšno glasbeno šalo, v kateri z glasbo portretira različne živali – njihovo gibanje, obnašanje, … V resnici pa naj bi se skladatelj poigral le z značaji svojih prijateljev.

Na tokratnem koncertu bomo prisluhnili Živalskemu karnevalu v priredbi Billa Holcombeja za pripovedovalca in trobilni ansambel. Opazimo lahko, da so pri aranžmaju izpuščeni 3 stavki, in sicer 3. (Hitre živali – za dva klavirja), 10. (Ptičnica – za godala, klavir in flavta) in 11. (Pianisti – za godala in dva klavirja)).

Stavki, v priredbi Billa Holcombeja:

1.     Levja koračnica

2.     Kokoške in petelini

3.     /

4.     Želve

5.     Slon

6.     Kenguruji

7.     Akvarij

8.     Živali z dolgimi ušesi (osli)

9.     Kukavica v gozdu

10.   /

11.   /

12.  Fosili

13.  Labod

14. Finale

View Event →
May
20
7:30 PM19:30

Gala koncert - Spektakularni gost

TASF in Thomas Gansch 

Na tretjem koncertu tretjega samostojnega cikla trobilcev Slovenske filharmonije bo kot solist z njimi nastopil spektakularni Thomas Gansch, eden najkreativnejšihglasbenih ustvarjalcev današnjega časa.

Obenem bo v soboto 19. maja od 10:00 do 11:30 z njim tudi “masterclass” v Slovenski filharmoniji. Poleg udeležencev serije seminarjev SiBRASS 2017/18, je prijava možna tudi za zamudnike, info na franckosem@ag.uni-lj.si.

Potrdite svojo udeležbo in delite dogodek še z ostalimi! 

Vljudno vabljeni!

 

View Event →
Dec
3
7:30 PM19:30

Trompetissimo

Kapela zavoda svetega Stanislava

Hommage utemeljitelju trobente kot virtuoznega solističnega glasbila 20. in 21. stoletja, legendarnemu Mauricu Andreju.

  • Johann Friedrich Fasch: KONCERT ZA TROBENTO V D-DURU

  • Henri Tomasi: SEMAINE SAINTE A CUZCO / VÉLIKI TEDEN V CUZCU

  • Johann Sebastian Bach: KONCERT V D-DURU, BWV 972

  • André Jolivet: ARIOSO BAROCCO / BAROČNI ARIOSO

  • Johann Wilhelm Hertel: KONCERT V D-DURU ŠT. 3

  • Lojze Lebič: ILLUD TEMPUS / TAKRAT

  • Georg Philipp Telemann: KONCERT ZA TRI TROBENTE, TIMPANE IN DVE OBOI, TWV 54:D3

Franc Kosem (trobenta), Jure Gradišnik (trobenta), Aleš Klančar (trobenta), Pavao Mašić (orgle) in Tilen Bajec (orgle)

View Event →
Oct
24
7:30 PM19:30

Koncert kvinteta SiBRASS

Španski borci - Velika dvorana

Demonstracija briljantnega zvoka kombinacije vseh trobilnih glasov...

SiBRASS kvintet

  • Johann Sebastian Bach, prir. Arthur Frackenpohl:
    CONTRAPUNCTUS I iz Die Kunst der Fuge / Umetnost fuge, BWV 1080

  • Uroš Rojko: BRASS

  • Michael Kamen: KVINTET

  • Enrique Crespo: RAGTIME, iz Ameriške suite za trobilni kvintet št. 1

  • Joseph Horowitz: MUSIC HALL SUITE / SUITA ZA KONCERTNO DVORANO

  • Kevin Mckee (1980): VUELTA DEL FUEGO / OGNJENI SKOK

  • Bojan Adamič, Jože Privšek, Ati Soss / prir. Lojze Krajnčan: VENČEK ZIMZELENIH POPEVK

  • William Christopher Handy, prir. Luther Henderson: BEALE STREET BLUES

 

View Event →